Ontdek Leiden
Stadslab Leiden gaat dit jaar haar jubileumjaar in en heeft daarom op 20 juni een speciale Stadszomernachtdroom georganiseerd. Gedurende de avond ontvouwde zich een Live Magazine met als thema ‘Geld en Geluk’. De ‘Leidse Stijl Live’ is een multimediaal evenement met vernieuwende redactionele vormen, gepresenteerd in een hoog tempo.

Stadslab heeft UrbanRetail gevraagd een bijdrage te willen leveren in de vorm van een Customer Experience Journey. Op welke wijze beleeft een bezoeker de stad Leiden?  De Customer Experience Journey is een klantgerichte techniek voor het visualiseren en optimaliseren van klantprocessen en diensten in een stad. Het beschrijft de ervaringen van een bezoeker gedurende de spreekwoordelijke reis die een bezoeker maakt om zich te oriënteren, een product of dienst aan te schaffen en er gebruik van te maken. Zowel offline als online.

De Customer Experience Journey maakt zichtbaar waar in het proces verbeteringen mogelijk zijn om een optimale klantbeleving te realiseren die in lijn ligt met de positionering van de stad: Leiden, stad van ontdekkingen!   De Customer Experience Journey bestaat uit vijf stappen, de touchpoints, waar de bezoeker in contact komt met de stad en de identiteit van een stad wordt geladen.