WHAT WE DO

Diensten & Expertise

UrbanRetail werkt graag samen met opdrachtgevers aan de ontwikkeling van klantgerichte en aantrekkelijke plekken.
Wij adviseren en ondersteunen zowel bij de creatie van de visie en strategie als bij de vertaling en implementatie van het concept.
Wij denken dus niet alleen graag mee maar doen ook graag mee!

 

WIJ CREEREN BETEKENISVOLLE PLEKKEN

De huidige tijd draait om betekenis- en belevingsvolle plekken in de strijd om de gunst van de consument. Een plek waar mensen graag willen zijn. Maar hoe creëer je zo een “place to be”? Deze opgave is complex en vraagt iets extra’s op het gebied van o.a. visie, samenwerking en programmering.  Het begint met visie & ambitie, een goed verhaal en een heldere positionering die de plek onderscheidend maakt. Wij ontwikkelen in co creatie met u een visie voor nieuwe of bestaande plekken. We inspireren, positioneren en activeren de plek.

WIJ CREEREN EEN OPTIMALE CUSTOMER JOURNEY VOOR BEZOEKERS

Op welke wijze kan de aantrekkingskracht van plek worden versterkt dusdanig dat enerzijds de gebruiker deze als betekenisvol en positief gaat ervaren en anderzijds de economische waarde wordt verhoogt? Wij adviseren hoe de gebruikers- en belevingswaarde in de verschillende stappen in de klantreis verbeterd kunnen worden. Van thuis tot aan het winkelcentrum, het plein of het gemeentehuis. Kansen worden inzichtelijk gemaakt en concrete voorstellen worden gedaan om de beleving te verbeteren. Van branding van een gebied, verbetering van de informatievoorziening tot de ontwikkeling van een nieuw evenement.

WIJ MAKEN BELEVING CONCREET

Succesvolle plekken en steden hebben een gezamenlijk plan voor de langere termijn met een stip op horizon. Urbanretail kan bijdragen aan de realisatie op zowel strategisch als operationeel niveau. 

 

 

Gebiedsmarketing
Gebiedsmanagement
Trends, insights & conceptontwikkeling

OVERZICHT DIENSTEN
VISE & GEBIEDSMARKETING

Uitwerking en vaststelling van de visie en positionering van een plek op basis van het DNA van de plek, haar doelgroepen en onderscheidende positie in de markt. 

 

STRATEGIE

Op basis van de visie en de positionering wordt de strategie voor de ontwikkeling van de plek bepaald.  Eigenlijk combineren we dit altijd met het visieboek zodat een handzaam conceptboek ontstaat met alle uitgangspunten, beeldkwaliteit en (ontwerp)richtlijnen op basis waarvan het concept wordt ontwikkeld en in de toekomst kan worden getoetst. Ook marketing en promotie kunnen hierop worden afgestemd. 

TRENDS, TOURS & INSPIRATIE

Wij verzorgen trendpresentaties, trendtours, inspiratiesessies en workshops om verandering op gang te brengen. Wij nemen de opdrachtgever mee in actuele markt- en consumenten trends, ontwikkelingen in steden en winkelcentra en geven aan wat de impact en relevantie hiervan is voor het project en haar omgeving. Informeer naar de mogelijkheden!

CUSTOMER JOURNEY

Een klant voelt zich goed als de plek en de klantreis goed werken. De Customer Journey is een aanpak waarin de klantreis onder de loep wordt genomen. Samen kijken en ervaren we hoe de relatie tussen plekken, haar gebruikers, merk/identiteit en de voorzieningen verbeterd kan worden. Deze analyse vormt vaak aanleiding of juist het startpunt voor de herontwikkeling of optimalisatie van een plek.

BINNENSTADS-
MANAGEMENT

Centrumgebieden en binnensteden concurreren met elkaar om uiteindelijk zo veel mogelijk consumenten richting het centrum of de binnenstad te verleiden. Urbanretail kan bijdragen aan de realisatie op zowel strategisch als operationeel niveau. 

 


KLANTEN REFERENTIES
I have had the pleasure of working together at Amsterdam Airport Schiphol for over 5 years. During this period Hildegard has shown to be an extremly good partner, visionary and hands- on professional.
Philip Gerzon
STRATEGIC ADVISOR & INVESTOR
UrbanRetail heeft op basis van de Customer Journey methodiek geadviseerd op welke wijze DUO² en haar opdrachtgevers de gebruikers- en belevingswaarde consistent, en in lijn met de ambities & identiteit van het gebouw en omgeving kan verbeteren en laden. Nu en in de toekomst.
Robert Pet
DIRECTEUR EXPLOITATIE DUO²
In vergelijking tot de vele andere workshops en bijeenkomsten die de stad organiseert, brengt UrbanRetail de toon van het gesprek en de inhoud op een hoger niveau. De politiek wordt ondergeschikt en de functionele werking van de stad wordt gekoppeld aan het gevoel, de ambitie en de identiteit die we in Leiden willen laten zien. 
David Lansen
RETAIL MANAGER LEIDEN
I can highly recommend UrbanRetail as a professional and creative company. They  brought a fresh view, well organised approach, much creativity and clear vision to the process. It was a pleasure working together with Urban Retail.
James Hallworth
Project Manager New Business at Port of Amsterdam

Schermafbeelding 2015-04-29 om 21.45.47