Conceptboek Ambachtsfabriek
De opdracht Ontwikkel een plek waar productie en consumptie samenkomen en het ambacht kan zegevieren.
Een droom van gedreven ondernemers die samen met jonge, stoere ondernemers vers en lekker eten willen maken en willen laten zien hoe je dat maakt. Hun verhaal moet de transitie van de huidige industrie naar een nieuwe vertellen. Een industrie waarin de ambacht, passie, jonge ondernemers en het pure product weer centraal staan. Voor een betere toekomst voor nu en voor de komende generaties.
Een plek waar het ambacht weer zegeviert. Een plek waar de essentie van voeding centraal staat en de oorsprong van het product weer in ere wordt hersteld. Een plek waar de verhalen van ingrediënten, smaken en texturen opnieuw worden ontdekt. Conform oude maar ook nieuwe regels. Ambitieus, avontuurlijk en uniek.
Hoe kom je van idee naar een uniek en onderscheidend concept? We wilden eerst het verhaal achter het idee helder krijgen. Waarom, wat is de droom, het onderscheidende vermogen, de relevantie van het idee in de markt, wat zijn de unieke waarden van het idee? We hebben dit in kaart gebracht met behulp van het Business Canvas model. Zo kreeg het idee vorm, focus en inhoud.
Vervolgens hebben we het concept gepitcht bij een diverse groep mensen, allen expert op een specifiek gebied. Zij hebben geholpen het concept nog scherper neer te zetten. Een mooie avond op een plek die eerder door UrbanRetail en Claessens Erdman was ontwikkeld, ProDock.
Een project in opdracht van o.a Bakkerij Pater en in samenwerking met Claessens Erdmann.
Een bijzonder proces dat momenteel aan het rijpen is. We noemen het vooralsnog de Ambachtsfabriek.
Resultaat
Van idee tot concept vastgelegd in het Conceptboek Ambachtsfrabiek